פרפר הצבעים

פרפר הצבעים - מירי כספי

"אני לא מרוצה....אני רוצה....אני צריך....אני אבקש!"

פנה הפרפר בקול חושש ,מתבייש..                                                                                                 

"זה אולי אפשרי, אם יקשיבו לי אמצא את אושרי."

"פרפר הצבעים" נועד לילדות וילדים ולצעירים ברוחם.

זהו סיפור בחרוזים על מפגשים מאושרים עם רמזים מרגשים ומפתיעים.

יצירה המזמינה אתכם להצטרף אל הכותבת מירי כספי, שבודקת את שבילי דרך האושר

בהפתעה ונפגשת עם אלו שנמצאים עליה בתנועה.

בספר שכתבתי הפרפר מספר על מפגשים בדרך האושר ומספר על רגשות של אושר

"יומני היקר, בשבילי דרך האושר ....

אהבתי את הטבע ,"כבדתי אותו" והטבע החזיר לי אהבה

בחנתי את הסביבה בעיניים סקרניות ומצאתי עניין במראה עיני

גליתי מי נמצא סביבי והשפעתי לפי הצורך

דברתי וגם הקשבתי לאחרים

הייתי סבלני ומאופק במעשי

וידאתי שאני מצליח להיטיב עם אחרים

זכרתי את הטוב שקיבלתי והעברתי אותו הלאה

החלטתי לבקש ולתת לאחר חשיבה

טרחתי למען אחרים כדי שיהיה להם גם טוב

יזמתי למען מטרה חשובה בסביבה

כבדתי והערכתי את הייחודיות של האחר

למדתי מהמיוחדות של אחרים

מצאתי את המעניין והרצוי והוספתי גם לאחרים

נתתי דוגמה להתנהגות טובה

ספרתי בשבח אחרים ולא דברים רעים

עשיתי  הפתעות נעימות

פגשתי משפחות שבילו בפעילות משותפת

הצטרפתי לקבוצות שונות,הרגשתי שייך ולא התבודדתי

קצרתי בדברי, אפשרתי לאחרים להתבטא

רציתי להשתנות ועזרתי לאחרים לעשות שינוי

שמרתי על חיים נעימים ומעניינים.

תרמתי לאחרים בלי שהם ידעו והרגשתי נפלא

 

הליך היצירה והכתיבה של הספר פרפר הצבעים

הספר נכתב מהרעיון לעלילה בזמן קצר.   אני כותבת ספונטני על פי ה"פואטיקה" של אריסטו תוך כדי שרטוט של הר מחודד ו"טיפוס" עליו מימינו לשיאו וירידה משמאלו.
הסגנון, המקצב ,החריזה והתמונה המצטיירת מעוצבים לסירוגין עד להרגשה שהצלחתי להביע את הרעיון מתחילתו ועד סופו תוך כדי מיצוי הרעיון וההחלטה שאין לי יותר מה לשנות ולהוסיף.

העיסוק באושר

מאחר והאושר הוא חמקמק-קורה ונעלם וחוזר חלילה,

כדי למוצאו אני חייבת לעשות התבוננות פנימית ודיבור עצמי המזהים את הרגשת האושר במקום ובזמן הממשי מתוך מודעות שהוא מתרחש.

האושר בשבילי הוא הרגשה טובה של לתת ולקבל עם מודעות להתרחשותו .

בעיני הדדיות בנתינה והתבוננות בשרשרת הנתינה מעצימה אותי ו"מעשירה" אותי תרתי משמע.

כאשר נראית דוגמה אישית של ערכים הומאניים, נדיבות והתנדבות מתעוררת אצלי חוויה טובה של אושר.

מצבי קש"ר- (ראשי תיבות) מצבים מעוררי הרגשה של קיים, שייך , רצוי- במשפחה, בקבוצה, בכל מפגש מעוררים חוויה  טובה לעומת זאת

רוע, לשון הרע, אחד בפה ואחד בלב, התנהגות קמצנית,התעלמות מהזולת ו יחס של ניצול החלש מעוררים אצלי הרגשה של עצב.

הבחירה בדמות  הפרפר שיוצא למסע

הפרפר הוא דמות שילדים עשויים להזדהות איתה ואף יכולה לשמש להם דוגמה להתנהגות המעוררת נקיטת יוזמה שתוצאתה הרגשה של חוזקה והצלחה.
הפרפר כמו ילד "עם לוח לבן" בעל יכולות על טבעיות במציאות מדומה, מתווה דרך. 
הוא מזהה את  רצונו ומקדם את עצמו להשגת מטרותיו. כשמטרותיו הושגו כל רצונו הוא להדגים  את הרגשת הסיפוק והאושר שעולה עם הנתינה בשרשרת.

מבחר התנהגויות חיוביות

כשהילדים חווים חוויות בעקבות מפגש עם דמויות שמעשיהן הן דוגמה אישית להתנהלות עם ערכים הומאניים , הם רוכשים מבחר של התנהגויות חיוביות שיבואו לידי ביטוי בסיטואציות  שיפגשו  ויהיו מאגר לבחירת התנהגותם.
פרפר הצבעים מדגים את התקדמותו בשבילי דרך האושר.
בדרך, מתרחשים מפגשים המדגימים יחסי נתינה וקבלה.
בכל מפגש שיש איתו נתינה וקבלה עולה הרגשה נפלאה  של "קבלתי, נתתי וקבלתי", כשמישהו אחר נתרם ממה שניתן זה מעצים את האושר מתוך מודעות להמשך שרשרת הנתינה.