אודות

מירי כספי

אקדמאית בתחום החינוך והספרות, כותבת לילדים ומבוגרים.

עורכת לשונית.                       

ספר הביכורים "פרפר הצבעים" יצא בהוצאת "אופיר ביכורים "

עם איוריה של המאיירת ליה קורץ.

נוף ילדותי

נולדתי בשנת 1946 וגדלתי בחדרה בשכונת האוצר.

ההליכה ברגל מבית הספר היסודי "ארלוזורוב" לשכונת האוצר – הלוך ושוב,

היו טיולים קבועים של כמה ק"מ בסדר היום.

השכונה על שני רחובותיה שכנה ליד פרדסי אשכוליות, תפוזים ומנדרינות,

בצידה השני של השכונה היו שדה חיטה רחב ידיים וגן ציבורי על- שם יהושע חנקין.

כל אלה היו חלק ממגרשי המשחקים שלנו- ילדי השכונה.

המקומות הנוספים הקרובים בהם טיילנו- כמובן ברגל, היו: פסי הרכבת, גבעת הכלניות, השדות המעובדים, נחל חדרה, שטחי קנה הסוכר מעבר לנחל חדרה וברכות הדגים שמסביב .

לימודים

יסודי: ארלוזורוב חדרה

תיכון: תיכון חדרה, קבוץ עין שמר, סמינר הקיבוצים

לימודים גבוהים:תעודת הוראה- סמינר הקיבוצים,

תואר ראשון בספרות וחינוך (B.E.D)  - אורנים                                                                      

תואר שני  בספרות עברית השוואתיתMA) .M ) - אוניברסיטת חיפה

לימודי תעודה

התמחות בהוראת הקריאה והכתיבה- סמינר לוינסקי

התמחות בהדרכת מורים ומדריכי מורים- אוניברסיטת ת"א

עריכה לשונית והבאה לדפוס- אורנים

עיסוק                                                                                                                  

בתקופת היותי עובדת מדינה מלאתי תפקידים מגוונים: מורה- מחנכת, רכזת שפה, מדריכת מורים חדשים, מדריכת קבוצות מורים, חברה בקבוצת כותבי תכנית הלימודים לדרוזים- עברית שפה שניה ועוד

כיום אני גמלאית ועובדת בעמותת "אורנים" כמלווה דידקטית בלשון וספרות.
במקביל אני מרבה לטייל ומשתייכת לקבוצות שונות שפעילותן שבועיות, חודשיות ושנתיות: חבורת הזמר מעלות כפר ורדים, מטיילות מלכת המדבר, קבוצת סיורים במוזיאונים, קבוצת מטיילים ברחבי ישראל, מועדון חברים "אמצע הדרך", מערכת "מורשת כפר ורדים",מפגש חודשי לדיון על יצירה ספרותית, האזנה פעילה  למוסיקה, מתנדבת בבית ספר "קשת" כפר ורדים והדרכה פרטית ללא תמורה.

במשך השנים וגם כיום כתבתי ואני כותבת לאירועים, בעיתונות המקומית, למגרה ויש לי מגוון יצירות ועבודות עיוניות. לאחרונה הוצאתי לאור ספר ילדים "פרפר הצבעים" בהוצאת "אופיר ביכורים" עם איוריה של ליה קורץ. כתבי יד נוספים מוכנים להוצאה.

ההשראה לספר הביכורים שלי

ההשראה לרעיון הנתינה ההדדית ונתינה בשרשרת שמגולם בספר היא החוויות ממעגלי השתייכותי לקבוצות שונות הכוללות בין היתר מעגלים משפחתיים וחוויות מתקופות לימודי ושנות עבודתי.
ההשראה במעגל המשפחתי היתה אמי- לוטי סמו ולה מוקדש ספרי.                            
אימי לקחה את גורלה בידה ועלתה לארץ בודדה מכל משפחתה. היא ברחה מבולגריה יחידה מאוימת מהתקרבות הנאצים והכיבוש הגרמני הקרוב.
שעה אחת לפני האסון היא עלתה לארץ בספינה רעועה כעולה בלתי לגאלית. כיום היא מוכרת כניצולת שואה.
בגיל 95 אימי מתבוננת ממרום שנותיה במשפחות ארבע בנותיה, 12 נכדיה ו- 23 ניניה כשהיא יודעת שיש לה חלק בתהליך עיצובם וגדילתם.

ההשראה במעגל המקצועי היו המורים והמורות שהדרכתי ברזי הוראת הקריאה והכתיבה בעברית כשפת אם ועברית כשפה שנייה בבתי ספר ערביים.
העיסוק בצבעים הוא מטאפורה לאמונה שגיוון דרכי ההוראה ושילוב אומנויות בהוראה עצמה הם בסיס רחב להצלחה משמעותית ברכישת השפה העברית ולמידה בכלל.
לאחר  40 שנות עבודתי בהוראה והדרכה יצאתי לגמלאות עם טעם של עוד.
בשנתי הראשונה כגמלאית עבדתי בעבודה חלקית במכללת אורנים והצטרפתי כמלווה דידקטית לסטודנטיות אקדמאיות המתמחות בלשון וספרות שעשו הסבה להוראה.
תוך כדי ליווי הסטודנטיות בשנת ההתמחות בבתי הספר חוויתי במבט לאחור את התקופה שאני הייתי סטודנטית ועשיתי את צעדי הראשונים במערכת החינוך.

בשנתי הראשונה הייתי מחנכת כיתה א עם 40 תלמידים. למזלי היתה עבודת צוות ושיתוף פעולה בין ארבע מורות השיכבה – הוותיקות והמורה החדשה. שנה ראשונה זו עם התמיכה הצמודה היתה בשבילי יותר משנת וותק אחת. היא נתנה לי דחיפה להמשך  לימודי בעתיד. תוך כדי עבודה ובשבתונים המשכתי ללמוד בסמינר לוינסקי הדרכת הוראת הקריאה והכתיבה, באוניברסיטת תל אביב למדתי הדרכת מורים ומדריכי מורים, השלמתי את לימודי כמורה בכירה באורנים ובהמשך השלמתי באורנים  B.E.D בחינוך וספרות ומורה מאמנת ותואר שני באוניברסיטת חיפה.

בכל שנות עבודתי ולימודי הייתי שותפה בקבוצות עבודה ולמידה שהנתינה והקבלה בהן העסיקו את מחשבתי והתוו את דרכי.
הכתיבה העיונית והכתיבה היצירתית ליוותה אותי כל השנים . ויתרתי על הדוקטורט והחלטתי להתמקד בשפה העברית . שוב חזרתי לאורנים ללימוד עריכה לשונית  וזה היה הקינוח הלימודי שלי לעת עתה.
בשנים האחרונות וגם כיום אני חברה בצוות הפיתוח של תכנית הלימודים לדרוזים בעברית שפה שניה לכיתות ב – יב בהובלתה של מפקחת תכניות הלימודים ומרכזת הוועדה הדוקטור נג'את סלאח. 
בוועדה אני מרכזת את צוות בית הספר היסודי ונתתי את הפאן של הוראת העברית כשפת אם ועברית כשפה שניה.